Selamat Hari Ibu dan saya syg ibu saya :)

Assalamualaikum dan selamat pagi :)
Selamat Hari Ibu
kepada Puan Manisah tercinta, syg mak sgt2
dan smua Ibu-Ibu di seluruh Dunia Selamat Hari Ibu skali lg :)

Ibu??
iye itu ibu sye tpi sye xpggl ibu
saya pggl 'Emak'
insan kecil molek itulh yg telah melahirkan sye..
selama 9 bulan saya dlm kandungan 'Emak' saya
dan selama 9 bulan itulah dia mencuba buat yg terbaik
demi 'Saya'
terima kasih 'Emak'


terlalu byk pengorbanan 'Emak'
sejak diri nie mula merangkak..bertatih...berjalan..berlari
'Emak' xpnh pnt...
even dh byk kali jatuh tpi 'Emak' ttp ade utk beri pelukkn
Apa itu A,B,C...??
1,2,3?
dlu tu smuanya ssh...
xtahu makne...ini kn plak nk mengira..
tpi tunjuk ajar 'Emak'..kini saya pandai..
boleh membaca,mengeja,mengira dan mengenal...
Terima kasih 'Emak'...


Time sekolah agama..'Emak' jgk lah tmpt saya menghafaz surah
smpai kne mrh sbb asik lpe..huhu
tpi saya tahu 'Emak' buat cmtu sbb sygkn saya dan nk saya bjaya
hari ni saya bersyukur..
sbb saya dpt pangkat 1 dlm Darjah Khas


'Emak', seri sayang 'Emak' sgt2
'Emak' byk berkorban masa, jiwa dan raga..
terima kasih krn membawa seri melihat dunia
terima kasih utk air susu yg mengalir dlm bdn seri shgg skrg
terima kasih utk senyuman yg slalu terukir di setiap pagi
terima kasih krn slalu ade utk seri
terima kasih krn berthn melayan kerenah seri
terima kasih 'Emak', sesgghnya jasamu itu melebihi segala2nya
xterbls dgn pe yg seri buat utk 'Emak' selama ini...
Maaf if pnh wat ma kecik ati :(
Ya Allah, berikan dia kesihatan agar dpt dia meneruskn perjalanan, berikanlah ia kekuatan agar dpt terus bertahan...Sesunggunhnya Ibuku dan ayahku adalah anugerah terindah dlm hidupku" amin.....

“Wahai Rasulullah, siapakah di antara manusia yang paling berhak untuk aku berbuat baik kepadanya?” Rasulullah menjawab, “Ibumu.” “Kemudian siapa?” tanyanya lagi. “Ibumu,” jawab beliau. Kembali orang itu bertanya, “Kemudian siapa?” “Ibumu.” “Kemudian siapa?” tanya orang itu lagi. “Kemudian ayahmu,” jawab Rasulullah.
(hadis riwayat. Al-Bukhari dan Muslim)

Gambar dibwh sbg tatapan kita bersama
sbg seorg manusia..
kepada semua kaun hawa (termsk saya)
mari renung-renungkan setiap kejdian yg berlaku

Bila manusia sdh hilang kewarasan
Bila manusia telah jauh dri Allah
Bila manusia sdh tidak knl erti dosa
tidakkh smua itu petanda??
bahawa kitalah manusia akhir zaman..
inikah yg kita ingin banggakan??
"Anak bunuh Ibu"
"Anak bunuh bapa"
dan skrg yg paling hangat
"Pembuangan anak"

Walaupun manusia adalah makhluk yang sempurna....
namun tidak ada yang sempurna dari perbuatan dan tingkahlaku


Apa dosa mereka??
salah ke mereka??
Mereka menjd mangsa dri manusia yg xbertanggungjwb
Marilah kita mengambil pengajaran dri ape yg berlaku disekeliling..
smg menjadi panduan di kemudian hari...
"Setiap manusia mmg xterlepas dari melakukan kesilapan namun ianya bknlh ALASAN utk terus melakukan kesilapan"
 
entri kali mmg pjg dri bese..he3
bkn nk berkhutbah tau berceramah..
tpi nk muhasabah dri...
tkot ble tgk bnda2 cmtu....
Mudah-mudahkn kita dia jauhkan dri perkara sedemikian....amin
okeylah..xmo membebel lg..t kang xabes2 lak..
hahahahaha..
neway 'Selamat ber'blogging' dan Assalamualaikum :)

Happy Blogging. Happy Reading ♥

0 00 orang penaip sambil pejam mata ^_^:

COPYRIGHT© 2010-2011. HAKMILIK CIKSERI.