Menakutkan !!

Chakk !!, haaa..meh lepak sini smbil tu leh dgr cite yg bleh tahan SERAM gak la..
klu korg nk effect tambahan tggu tgh malam bru korg bace okeyh + pdm lampu..klu bleh satu umah biar bergelap cm blackout...ngee~
Rabu malam khamis, kira-kira jam 11:30 mlm. Time tu mak ngn adik no 2 dh syok tido. Ayah lak kat luar umah dok sembang ngn member dia. Seri ngn adik no 3 dok tgk tv smbil tu seri lyn anak jiran sblah, ajak main makeup2..dia leader tu..hahaha. Umo nk msuk 4 tahun..

Ble dok syok sgt tgk tv, tiba-tiba seri dgr smthg kat dapur..mcm de bunyi serangga tersepit kat celah tingkap..maybe sbb dia nk msuk tpi xleh..tu yg bunyi bising..seri pn g lah dapur ketuk2 kat cermin dgn tujuan nk kasik serangga tu diam..hehehe ( senang citer nk halau !!).

Bunyi tu pn berhenti..tgk dh setel seri pn sambung lyn dak kecik tu. 10 minit kemudian, seri dgr de lg skali tpi kali nie cm bnda beso tlanggar cermin tgkap..Konon2nye berani seri pn g dapur..tpi smpai sekerat jln je..pastu seri trus pggl Ayah..huhu.

tgh kecoh-kecoh nie...anak jiran td tu pggl seri..

"Kak seri, tadi kte nmpak de bnda putih kat tingkap pastu dia trus terbang g sne...iye betul td ade.."

ble seri pkr yg bdk2  bleh tgk bnda cmtu...pe lg makin kecut prot r..huhu..
Ktorg pn citer kt Ayah, pastu ayah g blakang umah tgk de pe kat tingkap tu..member dia pn dok tmn skali...ble dh tgk xde pape pn..ayah ckp maybe kelawar kot tau rama-rama beso..xpn burung coz ade bulu burung..smua maen agak je..huhu..

Pas je jd cmtu seri terus bace Ayat Kursi:


 "Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langit dan di bumi.Siapakah yang dapat memberi syafaat disisi Allah tanpa izin Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar."

*ckup r dulu de pengalaman dgr cik ponti mengilai....huhu..Mudah-mudahan dijauhkn dari bnda-bnda cmtu ag..AMIN

Happy Blogging. Happy Reading ♥

7 00 orang penaip sambil pejam mata ^_^:

merahitujambu said...

"aku xmoh jumpa ko.ko jgn jumpa aku..."kata sy kepada makhluk tu..heeee

-telordibasuh- said...

hehe..seram yerk...
patut seri bg salam lu kat dapur tu hehe

Fello Ariza said...

pehh..kalo terserempak..buat2 pengsan je lah :P

Cikseri (^_^) said...

@merahtujambu : alamak xsempat lak nk ckp cmtu...panik pnye psl lah nie..hehehe

@telordibasuh : kang de yg jwb spe gak yg susah...huhu

@Fello Ariza : hahaha..dh mcm kne keja ngn beruang je..

Khairy said...

usah kan hidup anda diselubungi oleh misteri...hehe (cam kenai je ayat). Anyway, memang tak penah kena lagi kena kacau...stakat ni alhamdulillah lah. Just wondering, sll kena kacau ni ada maksud dengan kurang buat amalan ke?

*luv Syahnia* said...

cik seri dah ada pnglaman yea..
takotnya lah kan..

mntak djaohkan
jmpe bnda2 ni suma ;P

Cikseri (^_^) said...

@khairy: slalu kne kcao??erkk..jgn r ckp cmtu..kecut perot dgr..actlly ni xsure bnda tu ke taw kain kat ampai..yelh nme pn dh tkot mcm2 dok pkr..tpi ble dh bdk kecik tu ckp cmtu...tu yg jd lg seram..huhuhu
maybe kot kurg ilmu didada..ahaks..

@Syahnia: xdelah pengalaman sgt...ckit2 je..huhu

COPYRIGHT© 2010-2011. HAKMILIK CIKSERI.