Entri lepas geram!!

Bengang betul dengan orang yang dok pinjam tapi xtaw nak byr balik..!! Kita nie Bukannye CETI HARAM atau ALONG yg dok main kerat-kerat..simpah cat..huh. Even lambat byr pun xpelah..accept lg, asalkan ingat..(bile pkr psl lu..hati panas sehh!!)

Adat manusia, bila xtolong kang ckp kita nie kedekut Haji Bakhil, masam muke lh, merajok n mcm2 gimik muke ade...tpi bila dah pinjam terus je diam..Bila kita susah n mintak tlg kat org cmtu..cara cm kte jep yg berhutang..kte plak yg terkial-kial nk ckp cmne..ckap salah ble tak ckp xphm-phm lak..adoyaiii~ mcm-mcm alasan dok bagi tapi tgk melaram gak..semuanye branded-braded..ade plak duit tu...ishhh..pelik tul !!

Kadang-kadang even kita dh susah..kte still bleh tlg org cmtu..sbb pe??sbb kte pkr dia tgh SUSAH..Abes tu kite??org tu xterpkr ke nk cari duit tu ssh...ermm, mmg susah nk phm perangai org cmnie..makin pkr makin sakit hati..huh !! bila dh sakit hati tu yg membebel jep..kang dh ter'MAKI' berdosa lah plak..sabar...sabar ~
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Sesungguhnya apabila seseorang terlilit hutang, maka bila berbicara ia akan berdusta dan bila berjanji ia akan mungkir," (HR Bukhari [832] dan Muslim [589]).

Dari 'Abdullah bin 'Amr bi al-'Ash r.a, bahwa Rasulullah saw. bersabda, "Orang yang mati syahid diampuni segala dosanya kecuali hutang," (HR Muslim [1886])
.
Hutang adalah kesusahan pada malam hari, kehinaan pada siang hari dan penghalang masuk Syurga.

Semoga kata di ats mjd peringatan utk kita bersama. Have a nice n Selamat berblogging..!!

Happy Blogging. Happy Reading ♥

5 00 orang penaip sambil pejam mata ^_^:

budak kampung said...

kite menghadapi masalah yg same, mase nk pnjam bkn maen lg ayat...so mengenangkan kawan tu yg bg pnjam...last2 ilang ntah mane ,,,haihhhh

Nor_Emylin said...

ha betul tuh..maser pinjam, segala janji manis diputarkan :-)

fArAh nAbiLA said...

dugaan.. susah kan ngn org xreti cmni.. nak sound kawan..hehe

♥e'in♥ said...

saba au..

-telordibasuh- said...

telor bace pon terasa geram nye hahahaa

COPYRIGHT© 2010-2011. HAKMILIK CIKSERI.