Plastik Surgery punya pasal ~

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..haa, setelah puas makan angin di kampung tercinta selama beberapa hari, akhirnya dapat gak buat entri baru..hehehe. Really miss you all :). Actually ada pic baru..tapi tak sempat nak upload lagi...korang semua tunggu dulu ea..

But sekarang ni aku nak share dengan korang pasal pic yang aku dapat dari email..even korang dah penah tengok tapi just nak rewind balik jep. Manelah tau boleh dijadikan ikhtibar lagi-lagi yang suka cocok tang sana, cocok tang sini...operate sana, operate sini...dan hasilnya korang akan kelihatan seperti ini.... 

Igor and Grishka Bogdanoff (twin brothers)

Michaela Romanini


amanda lepore


Sungguh menakutkan..huhu, semua gara-gara nak nak dipandang cantik dan kelihatan muda..tapi segalanya sengsara. Jadi moral of the story tak payah ler nak menukar atau mengubah hasil ciptaan Allah yang dah sedia ada cantik dan sempurna. Lagipun sampai waktunya semua orang akan tua kn kn kn.. Paling penting dalam ISLAM perbuatan ini adalah HARAM !!


Info tambahan :
  1. Haram hukumnya menyambung rambut. Ini yang dinamakan wig.
  2. Haram hukumnya bertatu, iaitu menusuk-menusukkan jarum, atau alat lainnya di punggung telapak tangan, di pergelangan tangan, di bibir, atau di bagian tubuh wanita lainnya hingga mengeluarkan darah, lalu tempat luka tersebut ditaburi celak atau inai hingga warnanya berubah.
  3. Haram hukumnya mencabut bulu. Iaitu menghilangkan atau mencabut bulu dari tubuh secara mutlak kecuali apa yang telah dikecualikan oleh dalil, seperti bulu ketiak dan bulu kemaluan. Contohnya bulu kening.
  4. Haram hukumnya menjarangkan gigi. Iaitu sela yang ada diantara gigi seri dan gigi taring. Maksudnya menjarangkan sela gigi yang rapat dengan kikir atau dengan alat yang sejenisnya.
  5. Orang yang menolong untuk melakukan perbuatan haram juga mendapat dosa. Oleh karena itu pelaku dan yang memintanya sama-sama berhak mendapat laknat dan dosa yang sama.



Happy Blogging. Happy Reading ♥

4 00 orang penaip sambil pejam mata ^_^:

Adawiyah Md Hazali said...

x patut btol ... Hanye krn nk CANTIK .... Diri merane ... isk3 .. x patut ....~.~

... said...

ima singgah cni..hu2..ngeri....

saadon said...

salam kenal. saya baru je follow blog awak. jemput singgah blog saya di http://teratak5.blogspot.com

Pasal entry ni nampak lg hodoh dari yg asalkan? bersyukur atas kurniaan ilahi.

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

aiyooo. diorg ne mburukkan mke ke hape?? xpham2, mke da cntik2 nk diubah2 tak b'syukur lgsung

COPYRIGHT© 2010-2011. HAKMILIK CIKSERI.